Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: sön 19 nov 2017, 21:38

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 337 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tyskstuk för hela slanten...
InläggPostat: mån 21 maj 2007, 20:14 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Images: 0
Calibra-fantast, som man är, in i benmärgen, är det dags att hämta sin andra bil. Sedan den förra hamnat på skroten (mer om det i min gamla projekttråd)
http://calibrateamsweden.se/forum/showthread.php?t=10002
och ett jäkla käftande med försäkringsbolaget, är det äntligen dags för ny bil. Efter att ha tittat på e30, och 200sx har jag kommit fram till att inget mäter sig med calibra, och att jag skulle känna mig bakvänd i något annat.

Efter ett nitiskt sökande, har jag äntligen hittat en bil, som både faller mig och smaken, och passar ekonomin. En 16ventilar-tysk, i Dortmünd. I natt bär det av, och, tillsammans med polare ska jag nöta väg hela natten. Har övervägt alternativen, men vi tar bilen på släp, känns vettigast.

Profil Skicka e-post Personal album  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 21 maj 2007, 20:34 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Lycka till! 16v är trevliga bilar för en billig peng. Fast E30 är inte dumma heller, börjar bli lite till åren kommna bara :/

Jeep Grand Cherokee -96
Chevrolet K1500

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 21 maj 2007, 21:05 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Tack så mycket! :-) Jo, e30 är vackra bilar, lite synd att det finns så många nötta exemplar bara, varit och tittat på en del, men få som verkligen håller vad de i annonsen lovar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 21 maj 2007, 23:52 
Administrator
Användarvisningsbild

lycka till! hoppas fan på bilder så fort du hämtat hem bilen :P hehe..

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 22 maj 2007, 16:07 
Calibra Guru

RvB skrev:
Tack så mycket! :-) Jo, e30 är vackra bilar, lite synd att det finns så många nötta exemplar bara, varit och tittat på en del, men få som verkligen håller vad de i annonsen lovar.

Ungefär som med calibror då. Dock är det lättare att kolla felen på en bilmodell man känner till

Mannen myten legenden......

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 maj 2007, 06:39 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Inte den jag fick med mig hem, jag har nog aldrig skådat ett finare exemplar. Självklart är jag ytterst biased, men för pengarna jag gav fick jag en helvetes jävla snygg bil. Lägger upp en bild, måste jobba nu, så skriver av mig när jag kommer hem igen.

Bild

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 maj 2007, 22:13 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Då har man äntligen kommit hem från en låång dag på jobb, efter att ha varit i tyskland. Har varit uppe sedan måndag morgon, och känner mig ganska sliten. :-) Men allt som allt har det varit väldigt roligt, och givande, att själv välja, och hämta bil. Man har lärt sig enormt mycket!

Får väl ta och sammanfatta köpet lite kort, började med att jag lullade runt på mobile.de och autoscout24, och letade efter fina calibror. Spanade in en skitfin targa, och ringde på den, men den hade blivit såld. Sedan hittade jag en 95a, färdigstylad, för ett gemytligt pris; som jag ringde efter, verkade bra, och farsan som är lastbilschaffis skulle svänga förbi för att inspektera bilen samma dag. En timme före det utlovade mötet ringer killen och säger att bilen är såld, att den precis hämtats...Allt verkade väldigt shady. Dagen efter stod den på mobile.de igen...Fuffens!

Hur som helst, dök denna bilen upp, ringde samma dag, men förstod inte ett ord av vad killen sa (bör tilläggas att jag snackar hollänska och förstår tyska, fungerar oftast bra...) men gav inte upp. Fick farsan, som snackar tyska, att ringa honom, och de pratades vid, och allt verkade fröjd. En bekant till morsan, som jobbar på Opel i tyskland ringdes upp, och han åkte dit och tittade igenom bilen; allt han hade säga var, "köper inte ni den, gör jag det", vilket lät lovande.
Bild
Tog ledigt på tisdagen från jobb, och farsan med; lånade hem ett släp av en bekant på måndagskvällen, och så bar det av, tillsammans med en annan polare, klockan 02.00 till helsingborg-helsingör båten, vilken vi var av, och på god väg genom danmark vid tre tiden.
Bild
Bild
Den trogna betjänten en 2002 saab 93 linear sport-edition

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 maj 2007, 22:25 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Vid fem tiden kom vi till rödby båten, och 5.15 var man ombord och uppe i cafeterian, åt frukost, och snackade medans båten sakta men säkert tog mig närmare min blivande bil.
Bild
Bild
Färden genom tyskland gick fint, inga köer på vägen ner, inga längre i alla fall, stannade på ett autohoff och åt, tankade och köpte Flash (opel tuning scene) och Opel Tuning, och en BMW tuning till polaren... :-P
Bild

Olsberg, var destinationen, dryga 6 timmars autobahn, och en timmes småvägar genom ett kuperat land, med enorma kullar. Tysk idyll, tveklöst. Enormt fint område, och vädret var perfekt!
Bild
Bild

Väl framme vid ett tiden, hade vi två timmar att döda förrän killen slutade jobb, så parkerade bilen, och gick runt i stan en sväng, fan vilken vacker stad!
Bild

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 maj 2007, 22:28 
Avancerad Medlem

fan vad härligt! haru inga fler bilder herregud! man vill ju se! =)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 maj 2007, 22:31 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Kommer kommer, håller på och lägger upp på photobucket, men det går inget vidare snabbt! :-P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 maj 2007, 22:32 
Avancerad Medlem

bra de!! kul å se nyinköp!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 maj 2007, 22:34 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Bild
Bild
Bild

Prick 15.00 dyker killen upp, en trevlig snubbe, i 27års åldern. Han kör hem snabbt, hämtar alla papper och dylikt, och kommer tillbaka tio minuter senare, varvid det bär av till grann-byn, tio minuter bort där hans kamrat väntar på honom, även han en ytterst schysst kille. Vi parkerar saaben, och går mot garaget, som är på en innergård.

Tog mig ett djupt andetag och höll andan medan han öppnade dörrarna till garaget...Med tanke på priset jag prutat mig till, redan över telefon...(vet, etiskt fel att pruta över tele, men lättare när det är sådan distans...) så var jag beredd på att där skulle vara några skavanker...men vad som väntade mig var något jag inte var med på...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 maj 2007, 22:36 
Avancerad Medlem

fan vad man kan retas lr!! =P

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 maj 2007, 22:39 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Den var så in i helvetes fin, och låååg... Inte en skråma på fälgarna, fin i lacken, otroligt fräsch invändigt, och ett väldigt rent, och fint motorrum...Så långt såg allt skitbra ut! Visst var där några skavanker, lite kexchoklad på motorhuven (ytlig rost) men med tanke på att jag endå ska ha huvförlängare integrerat, är det inte hela världen...
Rullade ut bilen ur garaget, med hjälp av plankor, den är...något sjukligt låg...

Bild
Där har du EN bil joxter! ;) Kommer fler, tåladmod är en DYGD :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 23 maj 2007, 22:41 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Det ser ut som du har en likadan frontspoiler som mig! :)

Jeep Grand Cherokee -96
Chevrolet K1500

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 337 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]