Då har man äntligen kommit hem från en låång dag på jobb, efter att ha varit i tyskland. Har varit uppe sedan måndag morgon, och känner mig ganska sliten. :-) Men allt som allt har det varit väldigt roligt, och givande, att själv välja, och hämta bil. Man har lärt sig enormt mycket!
Får väl ta och sammanfatta köpet lite kort, började med att jag lullade runt på mobile.de och autoscout24, och letade efter fina calibror. Spanade in en skitfin targa, och ringde på den, men den hade blivit såld. Sedan hittade jag en 95a, färdigstylad, för ett gemytligt pris; som jag ringde efter, verkade bra, och farsan som är lastbilschaffis skulle svänga förbi för att inspektera bilen samma dag. En timme före det utlovade mötet ringer killen och säger att bilen är såld, att den precis hämtats...Allt verkade väldigt shady. Dagen efter stod den på mobile.de igen...Fuffens!
Hur som helst, dök denna bilen upp, ringde samma dag, men förstod inte ett ord av vad killen sa (bör tilläggas att jag snackar hollänska och förstår tyska, fungerar oftast bra...) men gav inte upp. Fick farsan, som snackar tyska, att ringa honom, och de pratades vid, och allt verkade fröjd. En bekant till morsan, som jobbar på Opel i tyskland ringdes upp, och han åkte dit och tittade igenom bilen; allt han hade säga var, "köper inte ni den, gör jag det", vilket lät lovande.

Tog ledigt på tisdagen från jobb, och farsan med; lånade hem ett släp av en bekant på måndagskvällen, och så bar det av, tillsammans med en annan polare, klockan 02.00 till helsingborg-helsingör båten, vilken vi var av, och på god väg genom danmark vid tre tiden.

Den trogna betjänten en 2002 saab 93 linear sport-edition