Vad är detta!? Tomt vid liften!

Bilen ute för första gången på länge

Nya fälgar också. Från mister RR.

Håller på att knacka klart karossen innan slip.
Skulle byta hela kamremsdrivningen men det sket sig eftersom opel är inkompetenta som använder skitmaterial till bultarna på remskivan, eller så har någon idiot dragit åt det för hårt som vanligt. Så blev till att byta rullarna iaf som var tokslut, lät som en köksmixer.
Bytt generator och servorem.
Ska svetsa på bult och dra loss remskivan sen men inte nu.

Bytt olja, filter, packning, o-ring, kopparbrickor och gjort rent tråg m.m.
Körde i en flaska oljeflush från verkstan, och tappade ur svarta oljan.
Blev förvånad av hur bra flushen var, blev extremt svart från att varit brun olja.

Bytte trågpackning till gummityp istället för standard, nu läcker det inte.

O-ring till pickuppen

Nu går motorn fint och tryckarna låter inte längre.

Känns skönt
Bytte fjäderbenslager, dammskydd och stoppgumme eftersom det var fetslut skakade och brakade när man vred på ratten, inte nu längre.
Packningarna på bromsarna är åt skogen så det ska åtgärdas någon gång, har ju flong-nya ok så de kanske åker på senare i framtiden

Visste inte att det fanns en WW tändspole, har sett WB och WE men inte WW.

Bytt tändstift som var fetslut, bytt tändkablar som var ruttna, speciellt den från spole till fördelare som hade många 10tals KOhm.
Tagit isär fördelare och gjort rent från sot och kontrollerat.
Ny ren ventilkåpa på, den andra var koksad nåt så in i bomben, likaså var oljesticksröret så den blev rengjord också

Sen var denna genomföring igenrostad så jag fick köra en 3mm borr för att öppna hålet igen, fattar inte varför den går genom vattenmantel, känns bara dumt enligt mig? Nu funkar ventilationen på tomgång iaf.

Glömde kameran i bilen förra helgen så blev lite sen update.
Får se om det bli något gjort nu i helg, annars blir det arbete till majbrasa, 2 träd som fallit och vill bli till ved nämligen.
Rostskyddat underredet och rostlagningar, bytt batteri som var kaputt, fixat nu +kabel från generator som var dålig och lite annat har blivit gjort. Så det rullar på helt enkelt, ser fram emot några veckors slip och spackel jag!

Också bytt alla soppaslangar, spruckna och dåliga.