Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: ons 20 jun 2018, 07:28

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 425 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: mån 10 dec 2012, 10:51 
Offline
Avancerad Medlem

Blev medlem: tis 16 mar 2004, 16:02
Inlägg: 446
Ort: Ljusdal
Köp andra kolvar om du ska trimma för originalkolvarna har dålig kolvbult.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: mån 10 dec 2012, 21:48 
Offline
Super Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 jan 2008, 11:15
Inlägg: 2806
Images: 0
Ort: brastad (lysekil e hamnområdet till brastad)
jaha där ser man.
inte enligt labbet saab där min motorbyggare gösta glad testar eller rättare sagt testa
motorer så var det bra kvalitet på godset i dom fina strukturer som han sa.
enlgt han en finare kvalitet av mahle än saabs egna men just kolv bulten vet jag inget om.
vilka motorer har rasat med orginal kolvar som håller sej under 500hk?
e ju inte bra i så fall å kanske kolvbulten i sej skulle bytas då :confused:
natte hade ju 550hk å de klara det å det är min måttstock jag kanske får ändra mej nu.


Upp
 Profil Skicka e-post Personal album  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: tis 11 dec 2012, 00:01 
Offline
Avancerad Medlem

Blev medlem: tis 16 mar 2004, 16:02
Inlägg: 446
Ort: Ljusdal
Jag har slitit ut 2st som satt monterade i spm-stakar. De nöts och börjar glappa i staken. Opelpatte har gjort samma sak.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: tis 11 dec 2012, 00:05 
Offline
Donator 2013
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 feb 2012, 04:01
Inlägg: 1132
Images: 0
Ort: Uppland-Norrtälje
Ok tack lars, bra att veta :) Well, ska försöka få tag i ett par fina kolvas sen, finns ju en del tillverkare som gör till denna motor, ska ta och göra lite research om vilka som är bra, ni kanske också har tips? Som sagt så ska den inte trimmas mycket, har kvar org. turbo.

Köpte en bredbandslambda också, bra att ha. Blev en innovate mtx-l, hört att den ska vara riktigt bra.

_________________
Warning! Danger to manifold! Calibra turbo overhaul


Upp
 Profil Skicka e-post Personal album  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: tis 11 dec 2012, 03:53 
Offline
Donator 2013
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 feb 2012, 04:01
Inlägg: 1132
Images: 0
Ort: Uppland-Norrtälje
Aha, funkar inte att ta ne blocket. Blir till att skaffa ett let eller xe då.

edit: verkar som att v4se har block och nya kolvar m.m., ska ringa honom.

_________________
Warning! Danger to manifold! Calibra turbo overhaul


Senast redigerad av MartZink tis 11 dec 2012, 14:25, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil Skicka e-post Personal album  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: tis 11 dec 2012, 10:35 
Offline
Super Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 jan 2008, 11:15
Inlägg: 2806
Images: 0
Ort: brastad (lysekil e hamnområdet till brastad)
ok persson.
inget bra var det kolvbulten som massera upp hålet i kolven då?
kan ju inte tänka mej att kolvbulten blev mindre.


Upp
 Profil Skicka e-post Personal album  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: tor 13 dec 2012, 22:09 
Offline
Avancerad Medlem

Blev medlem: tor 09 feb 2012, 16:13
Inlägg: 410
om vi har lite tur så kanske jag får in ett par kolvar snart till calibra turbo. vi får hålla tummarna att motorn blir isär plockad. :good:


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: fre 14 dec 2012, 21:55 
Offline
Donator 2013
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 feb 2012, 04:01
Inlägg: 1132
Images: 0
Ort: Uppland-Norrtälje
dtm peppe skrev:
om vi har lite tur så kanske jag får in ett par kolvar snart till calibra turbo. vi får hålla tummarna att motorn blir isär plockad. :good:


Vad menar du? Fattar inte riktigt :(

Men iaf, blocket är visst likadana så jag ska ta mitt NE och köra den i tvätt och borra. Det kommer bli bra!

_________________
Warning! Danger to manifold! Calibra turbo overhaul


Upp
 Profil Skicka e-post Personal album  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: lör 15 dec 2012, 00:18 
Offline
Avancerad Medlem

Blev medlem: tor 09 feb 2012, 16:13
Inlägg: 410
menar att en kompis tar isär sin motor snart så kan man köpa saker av han han har orginal kolvarna det e dom du behöver


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: lör 15 dec 2012, 14:26 
Offline
Super Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 jan 2008, 11:15
Inlägg: 2806
Images: 0
Ort: brastad (lysekil e hamnområdet till brastad)
inte om han borrar...


Upp
 Profil Skicka e-post Personal album  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: lör 15 dec 2012, 14:41 
Offline
Avancerad Medlem

Blev medlem: tor 09 feb 2012, 16:13
Inlägg: 410
Ne inte om han borrar


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: lör 15 dec 2012, 21:28 
Offline
Avancerad Medlem

Blev medlem: tis 16 mar 2004, 16:02
Inlägg: 446
Ort: Ljusdal
peps skrev:
ok persson.
inget bra var det kolvbulten som massera upp hålet i kolven då?
kan ju inte tänka mej att kolvbulten blev mindre.


Nu har jag inte mätt upp prylarna, men enligt Opelpatte slits alltså godset i kolvbulten ner så den börjar glappa i lilländen på staken. Jag har trott att bultarna har glappat i kolvarna eller att hålet i staken blivit ovalt men enligt Patrik är det alltså kolvbulten som blir nedsliten, ska väl verifiera detta nån gång när jag orkar riva min förra bottendel.

Ledsen att vi smutsar ner din tråd här Martzink


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: lör 15 dec 2012, 22:06 
Offline
Super Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 jan 2008, 11:15
Inlägg: 2806
Images: 0
Ort: brastad (lysekil e hamnområdet till brastad)
intressant undrar om man bara ska köpa bättre kolvbultar då?
ja lite ot
men säkert matnyttigt för trådskaparen oxå.


Upp
 Profil Skicka e-post Personal album  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: sön 16 dec 2012, 01:36 
Offline
Donator 2013
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 feb 2012, 04:01
Inlägg: 1132
Images: 0
Ort: Uppland-Norrtälje
Era bovar och banditer! Nej det är lungt, prata på ni.

Är kolvbulten något man kanske skulle ta och fixa nu när man ändå har isär motorn? Det är ju en gaska big deal. Inte så bra med glapp.

_________________
Warning! Danger to manifold! Calibra turbo overhaul


Upp
 Profil Skicka e-post Personal album  
 
 Inläggsrubrik: Re: TurboZink
InläggPostat: sön 16 dec 2012, 07:24 
Offline
Super Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 jan 2008, 11:15
Inlägg: 2806
Images: 0
Ort: brastad (lysekil e hamnområdet till brastad)
finns det bättre än orginal så e ju inte de en dum ide.
gäller bara att veta vart man får tag på bättre.


Upp
 Profil Skicka e-post Personal album  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 425 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2009