MartZink skrev:
Roligt att du skruvar!

Hoppas pumpen är det enda stora problemet
Tack! Ja, jag hoppas på det osså, annars e det bara till att leta vidare

RickyReilander skrev:
Kul med ett projekt till det kryllar ju inte av dom.
Klart du får snurr på c20XE.n du är ju blimeck

Ja, tänkte det

jag tror det osså, men nästan lite pinsamt att jag har svårare för dessa motorerna än för nyare moderna med tanke på att man e just mekaniker och har haft ett antar Calibror nu :P men men, det blir nog ordning på detta osså

tillbaka till bilen.. tänkte ta av hjulen som sitter på för att få de renoverade på ett eller annat sätt, och samtidigt slänga på "besiktningshjulen", men detta var lättare sagt än gjort. Tog av kåporna som täcker över bultar och såg att där satt låsbultar på samtliga hjul, och nån hylsa till dessa fans inte att finna NÅGONSTANS i bilen. "JAHA" var tanken som gick i huvudet och jag började få bilder av bilen på lyft (notera att en 2-pelarlyft inte är en möjlighet då bilen är åt helvete för låg, och för att 4-pelarna har för stor lutning vilket gör att det tar emot i fronten även utan stötfångare och är ett jäkla projekt med plankor osv för att komma upp) och en svets vid sidan om för att svetsa på muttrar och liknande för att få loss bultarna med mutterknackaren, eller andra våldsamma metoder som skadar fälgarna, så jag gick till vår "master technician" och frågade om idéer. "Ta denna" sa han och gav mig en låda med konstiga hylsor i, tog den som passade bäst, gav den ett knack med slägga och skruvade av bultarna.. jag är gift och har 2 barn, men jag älskar den mannen!

väntar dock fortfarande på min bränslepump

uppdateringar kommer när nåt händer!