Ett tag sen senaste uppdateringen. Haft mycket att göra helt enkelt, inte så mycket att säga egentligen.. här kommer lite bilder

Bytte ventiltätningar, lika bra när man ändå har av grejerna
Gamla till vänster.. Man ser där att hålet, alltså kontaktytan mot ventilen är rätt mycket större på den gamla vilket innebär att oljan rinner förbi och förbränns och såklart försvinner.. märkte osså att gummit var riktigt torrt, kanske inte så konstigt med tanke på att motorn är typ 25 år gammal

Nya tätningar i

Ny toppackning

Har tyvärr inte fått ihop topp och motor än. Hade fått för korta toppbultar och när jag drog åt de så drog jag med gängorna i blocket, så jag jobbar på en lösning där. Har även lyckats få tag på RÄTT bultar

Ny termostat

Sen fått lite fler paket
Backspegel med inbyggd skärm för backkamera

Nån form av gummiläpp som man kan forma efter stötfångaren då jag inte ska köra på den där plastläppen jag har sen innan. Trodde att den var till Turbo-X men det stämmer inte, sitter på nån Skoda RS eller nåt så om nån är intresserad av den så hojta till

Sen har vi en skitduktig praktikant på jobb på på sin fritid kände att han ville hjälpa till lite (han går fordon med inriktning karosseri), så han började på att snygga till huven lite. Luftbubblor och rost i falsen

Sen när jag skulle försöka mig på att passa in strålkastarna för att göra lite småjusteringar med stötfångaren så märkte jag att glipan e mycket större mellan vänster strålkastare och framskärm än vad den är på höger. Lite inspektion så kom vi fram till att den varit lite lätt krockad där (även krockbalken var lite tryckt där) så har man riktat skärmen istället för att byta ut den

En sak jag aldrig lagt märke till innan, men ja.. sånt blir det

tur jag en hel bil till med samma färg