Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: tor 23 nov 2017, 22:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 13 maj 2007, 02:03 
Offline
Super Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 dec 2004, 10:06
Inlägg: 4797
Ort: Lse
rent upplevelsemässigt skulle jag rekomendera det men kundkontaktsmässigt skulle jag nog inte det tyckte inte att dom va så trevliga gema och inte heller fick jag kvalitetskänslan av grejerna men det är roligt att köra iaf.

_________________
Calibra Turbo -93(I garaget)
Golf ls -76 (I diket)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 13 maj 2007, 09:56 
Offline
Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 10 feb 2007, 23:00
Inlägg: 109
Konstigt. Min del kändes som riktigt bra kvalité och dom var väldigt duktiga på att svara på mail. Vet inte om dom var så trevliga men om man är snabb att svara på mail, på Ebay, så är man generellt en bra kund/försäljare... Är dom sedan trevliga med är det bara plus...

Mina växlingar blev stummare och det känns som man bara lägger i halva växeln, men nu när jag vant mig rekomenderar jag det verkligen super skön känsla, 100ggr bättre. Kan dock tänka mig att om man har problem att få i växlarna innan kommer det nog inte blir bättre direkt....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 13 maj 2007, 12:41 
Offline
Super Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 dec 2004, 10:06
Inlägg: 4797
Ort: Lse
hehe jo vist känns det skummt i början, precis som du säger känns som man lägger i halva växeln =)

ANledningen att jag inte tyckte det kändes 100% va dels för att hålet i centrum där själva axeln den snurrar runt går igenom där man ska flytta över pluggarna så va det för brett och för lite djupt så pluggarna satt ganska dåligt. Att dom inte bemödat sig att göra nått fäste för gummiskydden som sitter runt kullederna och inte heller någon fin svetsning utan bara punktat ihop den, nog för att det säkert håller men känns ju inte lika gediget.

Men körupplevelsen verkar dom ju ha lyckats med =)

_________________
Calibra Turbo -93(I garaget)
Golf ls -76 (I diket)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 13 maj 2007, 20:39 
Offline
Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 10 feb 2007, 23:00
Inlägg: 109
right on zemren


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 13 maj 2007, 22:16 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 17 aug 2005, 13:17
Inlägg: 1488
Ort: Stockholm
kan ju tillägga att jag köpte min från Mathijssen-Technics och köpte där även tillhörande polyurethansbussningar, den känns välgjord och gedigen och inte allt för överprisad heller.

Måste ju desvärre plocka loss och smörja med riktigt fett men det känns lugnt med tanke på att resten av motorn ska ner igen också efter lite andra roliga problem (finns beskrivna i min projekttråd)

_________________
Mitt projekt
C20NE Gone wild


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 14 maj 2007, 09:16 
Offline
Super Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 27 jan 2004, 14:15
Inlägg: 942
Ort: Mora - Dalarna
Kan berätta att jag svetsat en egen nu. Då jag lyfte i motorn i helgen så har jag inte hunnit provköra med den. Men lite "torrkörning" har det blivit och jag tyckte det kändes bra iaf.

_________________
Stefan
Kör:
Projektbil: Calibra T -93 ([color="Red"]Uppdaterad 070603[/color]) http://www.calibrateamsweden.se/forum/showthread.php?t=8943
Bruksbil: Astra G 3D -98
Såld: Calibra 16V -92


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 nov 2008, 12:27 
Offline
Medlem

Blev medlem: fre 24 okt 2008, 12:57
Inlägg: 49
Ort: Söderhamn
Någon som vet var jag kan få tag på en sådan? Helst av någon på ebay, sökt men hittar ingen.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 nov 2008, 18:01 
Offline
Super Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 dec 2004, 10:06
Inlägg: 4797
Ort: Lse
mixez skrev:
Någon som vet var jag kan få tag på en sådan? Helst av någon på ebay, sökt men hittar ingen.


sök på Schaltwegverkürzung Opel så hittar du.

_________________
Calibra Turbo -93(I garaget)
Golf ls -76 (I diket)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 nov 2008, 20:40 
Offline
Medlem

Blev medlem: fre 24 okt 2008, 12:57
Inlägg: 49
Ort: Söderhamn
tusen tack!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 06 nov 2008, 22:49 
Offline
Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 25 nov 2006, 20:17
Inlägg: 88
Ort: Kalmar
Jag fixade till short shift på min calibra. Men jag svetsade de skit enkelt.
Det blev en jäkla skillnad. Först när man körde den så trodde man att inte växlarna va i riktigt. Men man lärde sig fort med växlingarna. Blev mycket snabbare växlingar nu en förut ialfall.

Johan

_________________
Opel ska det vara båda natt och dag!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 29 nov 2008, 22:15 
Offline
Avancerad Medlem

Blev medlem: tis 28 okt 2008, 13:07
Inlägg: 485
Ort: Yngsjö i SKÅNE
http://www.mathijssentechnics.nl/start.php?View=page&part_id=170002&hid=560&lhid=&lvid=&mid=560

För F10, F13, F15, F16,F17,F18 F20

http://www.mathijssentechnics.nl/start.php?View=page&part_id=170005&hid=560&lhid=&lvid=&mid=560

För F28


Bra folk att ha å göra med, kanske ett aning över pris, men väldigt stabila grejjer.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 27 jan 2009, 19:17 
Offline
Avancerad Medlem

Blev medlem: tis 28 okt 2008, 13:07
Inlägg: 485
Ort: Yngsjö i SKÅNE
Gema Motorsport för er som letade efter deras hemsida.


http://www.gema-motorsport.de/Joomla/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=14&Itemid=28


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 11 mar 2009, 06:39 
Offline
Super Moderator

Blev medlem: ons 05 nov 2008, 23:44
Inlägg: 1039
Ort: Ronneby, Blekinge
Funderar själv på short shift, min låda känns som potatismos och har hört att växlingen blir mer stabil och "stummare", dock har jag jä***ar i att bestämmt mig på att inte lägga ut en krona till på bilen haha så det får bli att bygga eget, tyvärr så kan jag väldigt lätt bli förbannad och så står jag där och har slagit en hammare i huven för jag inte får ihop det med sprintar o.s.v. så min fråga är till er som gjort det, är det väldigt jobbigt eller reder man ut det på en eftermiddag?
Mvh


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 22 mar 2009, 00:28 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 28 nov 2004, 15:15
Inlägg: 1227
Ort: Ludvika
jag svetsade om staget, gjorde rent allting och bytte alla bussningar m.m. på kanske 3timmar...

tackar för en bra guide föresten :)

_________________
Projekttråd:
http://www.opelsportclub.com/forums/sho ... hp?t=74488

/Jimmy


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 27 mar 2009, 01:44 
Offline
Super Moderator

Blev medlem: ons 05 nov 2008, 23:44
Inlägg: 1039
Ort: Ronneby, Blekinge
Jimmy_K skrev:
jag svetsade om staget, gjorde rent allting och bytte alla bussningar m.m. på kanske 3timmar...

tackar för en bra guide föresten :)


Okej, ska försöka göra det till helgen då så får vi se hur långt jag kommer hehe=)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2009