nu kanske de är försent men... för vissa
att sprutspackla en bil är kanon om man ska få ett fint resultat , för att man är oerfaren när det gäller att få väck små bulor å gamla synder.
men om man ska använda de så gäller en torr arbetsplats därför att sprutspackel drar åt sej fukt

det betyder att när du lackat över den så blir fukten kvar å den lär börja fräta på plåten under lacken ,varvid om ett halvår så märker du att det börjar bubbla i lacken ...
ska du ha kvar bilen så finns det bara två grejer att göra in i ett torrt garage å ställ den där i hög värme ca 50grader i ett dygn å lacka el slipa väck sprutspacklet.
istället för sprutspackel så använder man en tvåkomponets grundfyller som inte är känslig för fukt ex kan våt slipas

å har man slipat ner till plåten å blästrat rostglosor så skadar det inte att använda en grundfärg först av allt, innan spackling å dylikt som betar dvs etsar i plåten.
då börjar det bli en seriös rostlagning jämfört som att byta plåt.
att stå i ett party tält så får du ha värme på där å lacka mitt i vintern då flyger de inte runt bagg.
att lacka bilen så är ett steg närmare skroten för den bilen

att lacka en bil är nåt du inte lär dej direkt kan ja säga , visst du kan ha tur å få till de men en kanon lack på fuktig sprutspackel e ju som å sminka en gris...
så till er som är i lackar tagen att lacka om en bil är valet av produkter ett av det viktigaste!
samma gäller att köpa en hel lack då kan de billigaste alternativet va för att det är just de sämsta förarbetet , så ta reda på vad de tänker göra noga.