Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: tor 14 nov 2019, 05:56

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Immobiliser (start problem ibland)
InläggPostat: fre 09 feb 2007, 16:37 
Avancerad Medlem
Användarvisningsbild

Hej, Jag har haft rätt allvarliga problem, för första gången bör tilläggas *hrm* :) de senaste dagarna. Jag har ju en Immobiliser installerad. Och den senaste veckan har bilen vägrat starta.. detta bli rörigt jag försöker berätta så kortfattat som möjligt genom att börja om...

Min vanliga start procedur går till såhär:

1. Sätter i Immobiliser-nyckeln i hålet, det "piper"
2. Sätter i nyckeln och vrider om tändningen.
3. Väntar ett par sekunder, och startar.

Nu senaste tiden så drar bilen bara runt efter sista punkten men den tänder inte, samt att "s" märket på instrument brädan blinkar.
Ibland kan jag bli ståendes i ett par timmar. Observera att detta problem har jag haft hela tiden, men det har förvärrats senaste veckan. (efter att vi satt in nya högtalare fram), Senast den bara drog runt var, när jag skulle till jobbet imorse :( , men nu när jag kom hem så testa jag å starta den det första jag gjorde, och den tveka inte ens :) starta direkt underligt. . .)

Men om man försöker starta utan att sätta i Immobiliser nyckeln så reagerar inte bilen alls den klickar inte ens.Därför är det lite konstigt att den drar runt eller? Men kan det ändå vara den som ligger och stör, nånstans? Var inne ett tag på att det var automatlådan som var inblandad. Med tanke på "s" märket som blinkar. Men jag är väldigt tveksam till det. Inte kan väl en ev. grinig växellåda hindra en bil från att starta?
Nu Har jag ändå bestämt mig för att ta bort Immobiliser-systemet i början på nästa vecka, men jag skulle ändå vilja höra några synpunkter från er lite mer kunniga Calibra ägare. Om vad det mer skulle kunna bero på?

mvh/NonnE

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]