Håller med Fargo, jag vill inte trycka ner dig i skorna o knyta igen dom men Du skriver "litet projekt", det är absolut inget litet projekt och jag tror ändock att Du inser det det för det kräver mycket jobb.
Du får byta diff, drivaxlar och medbringare då Omegans yttre drivknutar inte passar i Calibrans medbringare, bygga om subframe fram, lösa problemet med krängaren fram, bygga en växellådstunnel, bygga nya motorfästen, dra om motorel, lösa problemen med kylarslangars dragning, lösa utseendet invändigt i bilen med värmepaket osv osv.
Du får motorn rätt långt fram beroende på fördelare vs styrväxel.
Fördelaren kan Du förstås skippa om Du ersätter originalsprutet med ett eftermarknads utan fördelare.
Växellåda tas lämpligen från Omega B med hydraulisk koppling, Du måste lösa en distans mellan kopplingscylindern och solfjädern i tryckplattan, bygga om mellanaxel som oftast får förlängas lite.
Fixa till lagerlåsningar fram då Du tar bort drivningen fram.
Bygga nytt avgasrör, dra nya slangar turbo/IC/insug
Har säkerligen glömt en massa smågrejer men det finns många hinder som skall lösas INNAN Du ens kan tänka tanken o komma ut på gatan.
Jag vet av erfarenhet att ungefär ett av tio sånna här projekt kommer ut på gatan, resten åker till slut i pressen och som sagts tidigare, Calibra
Turbo kryllar det inte av och därav min och Peps reaktion, Vi är rädda om dom som är friska och räddningsbara.
Vill man bygga RWD på en kaross, ja då är den även räddningsbar, betänk att bilarna som är original kommer att öka i värde då det blir färre för varje dag som går.
Hoppas Du känner att Du fick lite mer feedback och fått upp ögonen på vad som väntar under byggets gång, det finns många hinder som kommer att försöka fälla dig och känner Du att mothuggen här har fällt dig, ja då ska Du nog inte bygga för Vi är det enkla hindret