Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: tis 10 dec 2019, 04:50

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Regler angående stolar?
InläggPostat: ons 14 feb 2007, 14:38 
Super Medlem

Var kan man hitta några regler angående när man bytt stolar till besiktningen?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 feb 2007, 18:04 
Avancerad Medlem

Du kan ju alltid ringa bilprovningen och fråga. Numret till deras kundtjänst står på deras hemsida.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 feb 2007, 20:08 
Avancerad Medlem

Karmen skrev:
Du kan ju alltid ringa bilprovningen och fråga. Numret till deras kundtjänst står på deras hemsida.

Jo! Frågor av denna slag borde ställas direkt till de som har hand om detta. Undrar du om biltekniska grejjer ring VV o be att få prata med den tekniska avdelningen.

Har du frågor om skatter (LOL) ring skatteverket!

Bättre att fråga direkt istället för att få olika svar från olika personer...

Ganska självklart, eller? ;)

Sentio Aliquos Togatos Contra me Conspirare
-----------------
Ex Machina

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 feb 2007, 20:16 
Super Medlem

CaliTom skrev:
Jo! Frågor av denna slag borde ställas direkt till de som har hand om detta. Undrar du om biltekniska grejjer ring VV o be att få prata med den tekniska avdelningen.

Har du frågor om skatter (LOL) ring skatteverket!

Bättre att fråga direkt istället för att få olika svar från olika personer...

Ganska självklart, eller? ;)

ja men släng dig i väggen ;(

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 feb 2007, 21:16 
Avancerad Medlem

C@libra_D@nn3 skrev:
ja men släng dig i väggen ;(

Men Danne Danne... Så otrevligt! *ASG*

- Tyckte inte det var något i mitt inlägg som var fel.

Var det nå fel eller?? Du ställde en fråga och jag (och Karmen) gav dig ett bra svar...

"Var kan man hitta några regler angående när man bytt stolar till besiktningen?"

Ja man ringer VV! LOL!

-----------------
Ex Machina

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 feb 2007, 21:57 
Super Medlem

CaliTom skrev:
Men Danne Danne... Så otrevligt! *ASG*

- Tyckte inte det var något i mitt inlägg som var fel.

Var det nå fel eller?? Du ställde en fråga och jag (och Karmen) gav dig ett bra svar...

"Var kan man hitta några regler angående när man bytt stolar till besiktningen?"

Ja man ringer VV! LOL!

ja men sluta skämta varför jag är skyldig pengar för att dem dragit av för lite skatt på mig är faktiskt bara 17 1/2 år inte så lätt alltid. Därför jag frågar massa så kommer man ihåg det tills vidare..."LUNGAN"

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 feb 2007, 22:16 
Calibra Guru

Men orka hålla på? är ni 3 år eller?

Ang stolarna så måste dom sitta i original stolsfästen och du måste kunna komma till å från baksätet, dvs i en calibran så måste du ha fällbara.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 feb 2007, 23:19 
Super Medlem

Berns skrev:

Ang stolarna så måste dom sitta i original stolsfästen och du måste kunna komma till å från baksätet, dvs i en calibran så måste du ha fällbara.

Dem är fällbara JA dem sitter i org fästerna JA dem går flytta fram och bak JA dem sitter stenhårt fast JA men det som är NEj alltså =) den man sätter bältet i hänger inte med stolen sitter kvar på samm ställe hela tiden men inget problem enligt mig för man kan böja den så funka det perfekt hade en kille jag snackade emd och han trodde dem inte brydde sig om det bara det satt fast ordentligt för säkerheten kollar dem ju för det mesta därför man har besiktning.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 feb 2007, 23:27 
Avancerad Medlem

Berns skrev:

Berns det är väl ingen som är barnslig här, man måste väl svara då någon frågar?

Daniel, det är ingen som skämtar om något! Men om du verkligen vill veta så ringer du direkt till vederbörande myndighet. Visst kan du fråga här, ingen som förbjuder det, men du ska inte ta någons ord på allvar då det många månger (dvs. inte alltid) är vad folk tror och inte vad de vet.

Säger inte att folk inte vet, men då det gäller vissa frågor så ska man vända sig direkt till de som verkligen vet!

Mvh!

-----------------
Ex Machina

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 14 feb 2007, 23:33 
Super Medlem

Berns skrev:

Dem är fällbara JA dem sitter i org fästerna JA dem går flytta fram och bak JA dem sitter stenhårt fast JA men det som är NEj alltså =) den man sätter bältet i hänger inte med stolen sitter kvar på samm ställe hela tiden men inget problem enligt mig för man kan böja den så funka det perfekt hade en kille jag snackade emd och han trodde dem inte brydde sig om det bara det satt fast ordentligt för säkerheten kollar dem ju för det mesta därför man har besiktning.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 15 feb 2007, 10:12 
Avancerad Medlem

CaliTom skrev:
Daniel, det är ingen som skämtar om något! Men om du verkligen vill veta så ringer du direkt till vederbörande myndighet. Visst kan du fråga här, ingen som förbjuder det, men du ska inte ta någons ord på allvar då det många månger (dvs. inte alltid) är vad folk tror och inte vad de vet.

Säger inte att folk inte vet, men då det gäller vissa frågor så ska man vända sig direkt till de som verkligen vet!Mvh!

Helt rätt! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Danne, visst kan det vara lockande att slänga ut en fråga på ett forum. Men om man läser igenom några trådar här (och på andra forum) märker man rätt snart att det är många som tycker en sak, gissar en annan och fantiserar om en tredje. Med andra ord är det många som har något att säga men bara ett fåtal som verkligen vet vad de talar om. Och visst kan du starta trådar där folk skriver att de tror si eller så, hört något ifrån en nära kusins grannes kompis mamma. Det är helt i sin ordning. Men tänk på en sak. När du gör ett prov i plugget måste du skriva de rätta svaren. Annars får du fel på frågan. Du kan inte skriva något du tror eller hört ryktesvägen. Det funkar inte där och det funkar inte här. Så när du ställer en fråga så vill varken jag eller CaliTom att du ska få fel information. Det är inget skämt ifrån vår sida när vi hänvisar till Skatteverket eller Bilprovningen. Vi försöker inte håna eller reta dig alls. Vi försöker faktiskt hjälpa dig att få den absolut bästa informationen! Och även om jag inte tar åt mig så är det trist att se att du tycker CaliTom ska slänga sig i väggen när han faktiskt svarar på din fråga.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 15 feb 2007, 11:16 
Super Medlem

Karmen skrev:
Helt rätt! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Danne, visst kan det vara lockande att slänga ut en fråga på ett forum. Men om man läser igenom några trådar här (och på andra forum) märker man rätt snart att det är många som tycker en sak, gissar en annan och fantiserar om en tredje. Med andra ord är det många som har något att säga men bara ett fåtal som verkligen vet vad de talar om. Och visst kan du starta trådar där folk skriver att de tror si eller så, hört något ifrån en nära kusins grannes kompis mamma. Det är helt i sin ordning. Men tänk på en sak. När du gör ett prov i plugget måste du skriva de rätta svaren. Annars får du fel på frågan. Du kan inte skriva något du tror eller hört ryktesvägen. Det funkar inte där och det funkar inte här. Så när du ställer en fråga så vill varken jag eller CaliTom att du ska få fel information. Det är inget skämt ifrån vår sida när vi hänvisar till Skatteverket eller Bilprovningen. Vi försöker inte håna eller reta dig alls. Vi försöker faktiskt hjälpa dig att få den absolut bästa informationen! Och även om jag inte tar åt mig så är det trist att se att du tycker CaliTom ska slänga sig i väggen när han faktiskt svarar på din fråga.

Åh vad ni tar illa upp med det där

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 15 feb 2007, 14:54 
Super Moderator
Användarvisningsbild

Mmmm......

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 13 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]