Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: fre 13 dec 2019, 01:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Calibra turbo 4x4 -93
InläggPostat: sön 11 feb 2007, 02:05 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Tänkte kolla intresset för min calibra turbo.

Motorn är igenomgången av mig, har bytt ramlager + bultar,vevlager,nållager.
Bytte även kolvar till bättre begagnade, nya kolvringar. Mätt upp lager spel etc. Oljepump är bytt mot en bättre begagnad. Självklart bytt alla packningar pch topplocksbultar.
Vattenpump,kamrem+spännare, löprullar (2st) bytt.

Toppen är en coscast från -88. Planning och byte av en ventilstyrning samt inslipning av alla ventiler och urslipning (portning) av avgas kanaler gjort på firma.

Turbo med grenrör utbytt till en som bara gott 6000mil, från bildemontering.

Koppling bytt alltså ny lamell,tryckplatta,urkopplingslager bytte även svänghjuls bultarna. Drivaxlar fram utbytta mot beggade från en -95a.

Övrigt öppet jr luftfilter, Chippad box med 250kpa mapsensor +40hk,+53nm.
Kylarslangar, motorfästen och hastighetsvajer bytt, nya grejer.

4x4 Fördelningslåda ombyggd med stumt lamellpaket utfört av maxxtuning.se (Qrew)

Det var lite om motorn och drivlina. Allt detta har gjorts i omgångar under tiden jag ägt bilen. Och det har jag gjort sen 2004. Bilen importerades från tyskland 2001, jag är andra ägaren i sverige, bilen gick på gotland innan.

Bilen har gått runt 19000 mil. Mätaren står på runt 11500mil, för det är utbytt pga att det satt vita mätartavlor och hastighet och varv stämde inte och sen fick inte färddatorn någon info från instrumnethuset.

Vanliga utrustningen, Färddator
Elspeglar med värme
Elhissar
Elvärme bakruta
Elvämre framstolar
Skålade stolar
Svart/mörkgrått skin

Bilen har en evo fronspoiler och evo sidokjolar från realcar. Sitter även takvinge med bromsljus. Sitter original bakspoiler på nu, för den tidigare evo bakspoiler är deformerad av en annan bil.

Sitter gula koni stötdämpare runt om. Sänkningsfjädrar som sänker 60 fram och 40 bak följer med.

Bilen står nu på vinterfälgar plåt med dubbdäck.
Har nya ace 17"fälgar med 215 däck ca 5-6mm kvar.
Har även MM evo 18"fälgar med 235or på. Dom fälgarna är inte i så bra skick, och däcken tar i innerskärmarna fram när man har dom på.

Skinnklädsen är rätt sliten. Bilen saknar innertak pga ett inbrott för länge sedan. Dom skar sönder det då. Besiktade bilen här om dagen och fick några enkla 2:or, batteri löst, skyltbelysning,handbromsen detta är nu fixat och jag ska besikta om bilen. Bilen är avställd för tillfället.

Priset är 55 tusen nu. Prutat å klart. Jag har kvitton på ca 30 tusen men jag har lagt ner runt 60 tusen och mycket tid.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 11 feb 2007, 03:36 
Super Medlem
Användarvisningsbild

bilen har -95ans huv utan emblem och är för övrigt rensad från emblem. Stötdämparna är ställbara, men har aldrig bryt mig om det,så jag vet inte hur det fungerar. Laddar 0.8 bar nu för att spara på motorn. men ska gå att ladda 1.3 bar med chippet. Bilen är för övrigt mörkgrå.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]