Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: mån 26 jun 2017, 03:59

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Calibra turbo påkostad 96a 16000mil intresse koll
InläggPostat: tis 19 nov 2013, 11:45 
Avancerad Medlem

Har en Calibra turbo som är rostfri och i mycket fint skick som jag tänkte kolla intresset på.
bilen har rullat 16000 tusen km. På bilen är mycket gjort följande som är gjort:

* bilen har en förstärkt fördelningslåda 8500kr
* ferrita avgasystem 16000kr med racekatt
* lättare svänghjul ej orginal med sinter lamell och starkare tryckplatta pallar mycket mos
* Compomotive fälgar med nya däck runt om 10.0000kr
* dsop downpipe till katalysatorn 2 delad för bättre flöde i rostfritt
* KN filter kitt och rengörningsmedel
* catch tank med KN filter
* koni dämpare runt om
Jag lägger inte ut något pris på bilen kollar intresset o det bud som gäller mvh peter bilder kan fixas skicka mig ett pm

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik: Re: Calibra turbo påkostad 96a 16000mil intresse koll
InläggPostat: tis 26 nov 2013, 09:16 
Super Moderator
Användarvisningsbild

Images: 0
en bild säger mer än tusen ord...
är nog inte lätt utan att bjuda skambud utan bild peppe.
är bilen i orginal skick ex eller stylad?

Profil Skicka e-post Personal album  

InläggPostat: tis 26 nov 2013, 15:33 
Avancerad Medlem

jag ska fixa bild peps. håller med dig helt peps ;)

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tis 24 mar 2015, 00:02 
Donator 2013
Användarvisningsbild

Tjenare det har varit lite snack om man kan lita på DTM peppe så jag tänkte lägga in min story om när jag var ner och skulle köpa den här bilen. Och så kan du lägga din story så vet vi lite mer om hur det hela ligger till.

Kardanaxeln var trasig så den var bortplockad men annars så skulle bilen fungera som den skulle och skulle gå att köra hem. Så var med på att jag skulle köra hem den från göteborg sen.

Åkte ner med tåg till göteborg med tåg.
Du ringde väl på tåget och sa att det hänt en grej men du sa inte vad det var? Om jag inte miss fel

Väl där så ringer du och säger att vi måste träffas och snacka.
Träffas på en parkering och du säger att det var dåliga nyheter då att växellådan pajade när du skulle till macken och tanka.

Visst kan det vara sant att den gick paj men det kändes ju som att du fick ner mig dit och jag skulle gå med på affären ändå eftersom jag annars ändå åkt hela vägen dit i onödan.

Du ville ju göra upp affären på plats också även fast jag inte var och kollade på bilen i person så det kändes ju lite skumt, växellåda paj och så, vad mer kan vara tokigt då tänker man

Tackade nej till affären för det kändes inte helt bra. har ju blivit lurad förr så försöker vara försiktig med sånt.

Säger inte att du är en bluff för det vet jag ju inte. Du kanske är schysst men det här är iaf min uppfattning om hur det hela gick till och att det verkade skumt. Det vet du nog själv om, att det hela var jävligt skumt så inte konstigt att man tackar nej.

Vill inte lägga ut det här för att ge igen eller nåt sånt, blev bara bedd att lägga ut min story om dig.

Kan du lägga din story om det här så vore det schysst. man vill vara säker på att det är bra folk på forumet det är bara det.

Du verkade schysst annars och så så hoppas jag har uppfattat det fel med att du försökte luras men man kan aldrig veta :)

Kanske missat nåt, var ju länge sedan känns det som så säg till ifall jag missat nåt viktigt.

Kort version, verkade jävligt skumt på plats men verkade schysst och så per telefon.

Du kunde fixa ersättning för resan men jag glömde att skicka uppgifter om det, är det nåt du kan fixa nu?

Ha det bra och svara gärna
Martin Thorén

InläggPostat: tis 24 mar 2015, 09:31 
Super Moderator
Användarvisningsbild

jaha detta låter inte bra.
det samma gäller att det inte kom några bilder !!!
det som händer nu är att bilder ska va med på sakerna när du säljer peppe inget snack.
det finns blocket annars det har vi inget med att göra vad ni vill bli av med där.

kanske låter hårt det här men vi försöker att ha ett forum där vi ska kunna lita på varann
å inte behöva va rädd att man blir blåst.

tycker absolut att det är ett rimligt krav nu e det upp till dej peppe att ge ett svar.

även andra medlemmar som har haft bra el dåliga erfarenheter så det kommer en bild hur det ligger till.
själv har jag inte köpt nåt av peppe men väldigt trevlig på telefon.

InläggPostat: tor 26 mar 2015, 03:36 
Avancerad Medlem

Visst kan jag berätta min story. Martin ringde jag förklarade hur det låg till med bilen bilen kördes sedan ställdes den av i garaget . Han ville komma upp en helg o kolla på bilen köpa den till och med visst vi kom överens att han skulle ha bilen . Städade bilen och fixade allt frågar hur resan går han sa att han e framme i stan hos en kompis jag tar bilen kollar alla vätskor så inte det saknas spolar vätska kollar hjulbultarna och ska köra till macken och tanka börjar höras något ljud från växellådan. Inte mycket men man hör det tankar och ljudet är borta tar ett varv till låter men svagt. Ringer Martin tjena skulle behöva prata med dig bättre vi tar det när vi ses kollar snabbt vad som kan vara fel om det var en drivaxeln eller kardanen som spökar tog av kardanen o samma visa igen. Vi träffas i stan förklarar läget för Martin bilen låter går o köra men jag skulle inte rekommendera du kör hem den för det låter som ett lager kardanen e det inte det enda som kvarstår lådan. Vill du ha bilen så kan jag släppa den billigare för dig och vi löser transport hem till Dig om vi tar någon med släp så kan vi komma överens fråga hur mycket dom ska ha för bensinen om dom kör ner bilen till dig och jag kan gå ner på priset på bilen. Martin ville inte visst förstår honom bad om ursäkt fråga om han behövde någonstans o sova han sa han sover hos en vän erbjöd mat han ville inte ha något. Hur kan jag gottgöra dig då jag visste inte det skulle bli så här för det känns dumt . Jag sa jag kan betala din resa i alla fall o det gick han med på sedan efter det har han inte hört av sig . Så blåsa någon nej det kunde jag gjort för ljudet kom till och från och jag behövde inte säga något men det inte schysst och det har jag aldrig gjort o skulle aldrig göra det. Martin hjälpte mig med ett downpipe system en gång och samma dag som jag fick hem det så satte jag in pengar på hans konto det kan han intyga själv , calte hjälpte mig med mina chipp och det var en faktura som han betalade och skickade Chippen till mig jag betalade med det samma. Har inte blåst någon skulle inte göra det visst det blev lite dumt men jag sa jag betalar för resan fram o tillbaka e det stor brådska vi kan ta det när jag kommer hem visst han hörde inte av sig jag kanske skulle hört av mig men när man har tusen andra saker i tankarna före
Och har presic flyttat hemifrån så e det inte så lätt. Så jag har inte glömt honom . Peps angående bilderna jag kan inte logga in och skicka bilder ber om ursäkt för det med

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: tor 26 mar 2015, 10:34 
Super Moderator
Användarvisningsbild

ang bilder peppe.
försök att skaffa ett photobucks konto, kostar inget.
lägg in bilder där å sen klickar man bara på url länken å kopierar in den i
tråden här.

jag själv har fått itunes nån nyare version som min dator inte kan öppna bilderna i längre
så får ta en kamera när jag ska lägga in nåt.
så problem kan man få men de går alltid att lösa.

så vi får hoppas att ni två kan lösa detta för de tjänar vi alla på.

InläggPostat: tor 26 mar 2015, 15:27 
Donator 2013
Användarvisningsbild

Okej tack för svaret, min miss att inte höra av mig om reseersättningen. Det var ju jag som skulle återkomma med det.

Ja jag hjälpte dig att fixa downpipen från ebay och det gick bra med betalning och allt :)

Din story stämmer, så var det ja att det var något ljud från lådan. Vågade inte chansa på att köra hem den som du själv inte rekommenderade, och orkade inte hålla på att fixa fram släp, chaufför osv.

Skönt att få det här klart, Det kändes ju lite skumt men då hade jag nog fel om att tro att det var något lurt med det hela. Händer mycket fusk så kanske inte helt fel att misstänka det.
Hursomhelst, vi har samma uppfattning om hur det gick till och att allt ligger bra till med det. Så allt är bra med det :)

Det vore jätteschysst om vi kunde fixa det här med reseersättningen, du kan väl skicka mig et PM om det så att vi blir vi klara med det hela. Ingen stor summa, gick för dryga 500.

InläggPostat: fre 27 mar 2015, 04:03 
Avancerad Medlem

Det löser vi med rese ersättningen inga problem lite tråkigt att folk tror jag skulle blåsa någon för då hadde jag inte sakt något om ljudet och inte rekommenderat att bilen ska stå kvar. I vilket fall så e detta löst så alla kan se hur det gick till jag tackar för mig .

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: fre 27 mar 2015, 10:07 
Super Moderator
Användarvisningsbild

ja låter bra tycker jag .
då har vi fått lite svar å allt verkar ju va bra ingen annan har hört av sej .
så försök att fixa ett konto på photobucket ex så du kan lägga in bilder oxå.
om inte annat så e det lättare att sälja för dej å mindre misstag.

nu låser jag tråden då båda parter har skött sej bra :good:

InläggPostat: sön 12 apr 2015, 20:55 
Administrator
Användarvisningsbild

peps skrev:
ja låter bra tycker jag .
då har vi fått lite svar å allt verkar ju va bra ingen annan har hört av sej .
så försök att fixa ett konto på photobucket ex så du kan lägga in bilder oxå.
om inte annat så e det lättare att sälja för dej å mindre misstag.

nu låser jag tråden då båda parter har skött sej bra :good:

lite cred till peps osså som skötte detta galant ;) :bow:

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]