Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: mån 10 dec 2018, 02:51

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kaross & delar
InläggPostat: ons 14 mar 2018, 23:39 
Administrator
Användarvisningsbild

Har en Calibra som jag behöver bli av med. Karossen är mörkgrå och i fantastiskt fint skick, ytterst lite rost, vi snackar ett par fläckar stora som en femkrona. Finns hål i bakluckan då där suttit en vinge (denna vinge följer med, påminner om "DTM") samt så har huven fått en omgång "tillsnyggning" men behöver färg. Sänkt är den, låg som satan. Har 2 uppsättningar med fälg till den, båda 16 tum men en uppsättning är 7 tum bred och den andra uppsättningen är 9 tum bred, de 4 fälgarna som är 9 tum breda är lackade i blank svart och sedan dess inte monterade, dock så finns inga däck till de och de 4 smalare fälgarna har dåliga däck. Massvis med delar medföljer i form av både stylingkjolar samt originalstötfångare så man kan själv välja vilket stuk man vill köra på den. Motor och växellåda medföljer men är inte monterade i bilen då motorn blivit renoverad med nya ventiltätningar, packboxar och div packningar, men allt finns alltså. Till växellådan har inhandlats nya bussningar till växellänkaget men de har inte blivit utbytta. Skinninredning finns också där framstolarna blivit renoverade av Colorglo i Helsingborg, dessa är alltså i NYSKICK. Allt finns förutom bakre sidopanelerna, alltså medföljer framsäten, baksäte och dörrpaneler. Vill tillägga att sätesrenoveringen kostade 4500 spänn med BRA kompispris. Svarta angeleyes monterade men bilen har gått ca 3 mil sedan de monterades så de är superfina, medföljer en uppsättning tonade baklyktor (original monterade på bilen) som förmodligen inte är så lagliga men sjukt snygga. Har en massa annat smått och gott också

Motor, C20XE i princip såld, skinninredningen halvpaxxad, ska väl bara lösa transportdelen

Nås lättast på 0737-362614 eller bruno.situm@hedbergs.se

Ni får gärna kontakta mig här också, men det kan ta nån dag innan jag svarar isåfall. Önskas bilder på något så är lättast att sms:a så svarar jag snabbt

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]