Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: lör 22 sep 2018, 17:10

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Funderingar kring bilägare
InläggPostat: tor 28 feb 2008, 05:10 
Medlem
Användarvisningsbild

Satt nyss och kikade runt på blocket då tanken slog mej: Varför finns det inget intresse för sin egen bil? Dvs, varför är man inte medlem på forum för sin bil? Där finns värdefulla tips och trix för hur man sköter sin bil på ett bra sätt osv... Tänkte då främst på calibror som man inte sett här inne, visst många är nog medlemar men många bryr sej inte om sin egen bil, de bara kör den, slår i någon olja ibland och tror att allt är frid och fröjd. Sen kommer man som köpare efter denne och får fixa massa små skitfel. Eller får börja med att byta kamrem eller liknande för att människan helt enkelt struntat i det.
--
Minns när jag förra året köpte en nissan, då hade jag redan innan varit medlem i ett forum ett tag och frågat runt efter standardfel... Så när jag väl dök upp hos säljaren och ställde enklare frågor så var det tydligt att han inte visste vad han talade om. han hade kort och gott bara köpt en snygg bil att glida i på fredagskvällarna. Frågade specifikt om kylningen var okej på den eftersom jag läst om att värmepaketen har en tendens att gå sönder. Nej det var inga problem sade han (dum som jag var kollade jag inte ner i kylaren utan upptäckte flera månader senare att det var gegga/kylartätning i kylarvätskan och rök i coupen) ...Tråkigt med ointresse/snålhet när man kommer som köpare efter :(

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 28 feb 2008, 13:40 
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Det e väl som allt. handlar om intresse. Finns dom som älskar å shoppa å lägger ner flera timmar på att handla kläder medan andra ser det som nödvändigt ont. Bara att gilla läget tyvärr.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 29 feb 2008, 02:37 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Sen finns det ju även dom som bara använder sin bil som tex slit och släng bil eller pendlar bil dvs inte gör mer med bilen en att just hålla den vid liv och få den att gå igenom besiktningen, dvs alla har olika uppfattningar om vad en "finare" bil är och vad en slit och släng bil är, för vissa är en "ta-sig-till-jobbet-bil" tex en calibra, bmw, nissan, corrado eller va fan som.., för andra är det en "har-jag-drömt-om-sen-10-års-ålder-bil" så det varierar nog vad man har för tycke, smak samt även ekonomi... tror jag iaf... Fast håller med om att det är synd att vissa folk inte tar hand om sina bilar ordentligt så det skapar problem för nästgående ägare... har vart med om det själv några nånger tyvär... men som sades.. alla ser nog olika på det tyvär...

Mvh Tommy

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 01 mar 2008, 14:10 
Super Medlem
Användarvisningsbild

Hoffi skrev:
Satt nyss och kikade runt på blocket då tanken slog mej: Varför finns det inget intresse för sin egen bil? Dvs, varför är man inte medlem på forum för sin bil? Där finns värdefulla tips och trix för hur man sköter sin bil på ett bra sätt osv... Tänkte då främst på calibror som man inte sett här inne, visst många är nog medlemar men många bryr sej inte om sin egen bil, de bara kör den, slår i någon olja ibland och tror att allt är frid och fröjd. Sen kommer man som köpare efter denne och får fixa massa små skitfel. Eller får börja med att byta kamrem eller liknande för att människan helt enkelt struntat i det.
--
Minns när jag förra året köpte en nissan, då hade jag redan innan varit medlem i ett forum ett tag och frågat runt efter standardfel... Så när jag väl dök upp hos säljaren och ställde enklare frågor så var det tydligt att han inte visste vad han talade om. han hade kort och gott bara köpt en snygg bil att glida i på fredagskvällarna. Frågade specifikt om kylningen var okej på den eftersom jag läst om att värmepaketen har en tendens att gå sönder. Nej det var inga problem sade han (dum som jag var kollade jag inte ner i kylaren utan upptäckte flera månader senare att det var gegga/kylartätning i kylarvätskan och rök i coupen) ...Tråkigt med ointresse/snålhet när man kommer som köpare efter :(

Varför är inte du med i ett forum som handlar om virkning? Du hade kunnat lära dig att virka dina egna kläder och därmed sparat en massa pengar! Sen hade du kunnat virka alla julklappar/presenter, impa på tjejer med din kunskap osv..

Det handlar om olika intressen tror jag.. :)

Jeep Grand Cherokee -96
Chevrolet K1500

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 01 mar 2008, 18:59 
Medlem
Användarvisningsbild

Hmm, virkning? ;) Virkar jag så skapar jag ju något, att skapa en helt ny bil verkar vara lite överkurs :P

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 02 mar 2008, 04:06 
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Hoffi skrev:
Hmm, virkning? ;) Virkar jag så skapar jag ju något, att skapa en helt ny bil verkar vara lite överkurs :P

Jaja, vi får väl säga laga maskor i din stickade tröja från mormor då :p

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 02 mar 2008, 19:22 
Medlem
Användarvisningsbild

Japp, då är vi på rätt väg :P

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]