Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: tor 21 jun 2018, 18:07

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Paul Walkers död
InläggPostat: sön 01 dec 2013, 22:25 
Administrator
Användarvisningsbild

Jag tror att de flesta här inne vet vem denna man var. Mest känd som Brian O'Connor från The Fast & The Furious-filmerna, men även en stor bilfantast. En annan sak som han inte var lika känd för av "den vanlige människan" var sitt humanitära arbete om man ska kalla det för det. Han har startat en organisation som heter "Reach Out Worldwide" som bidrar med pengar och folk till de som behöver, bl.a senast till Fillippinerna.

Han dog som sagt idag i en tragisk bilolycka tillsammans med sin vän och kollega Roger Rodas, och efterlämnade fru och en 15-årig dotter.

En Facebook-grupp vid namn LacedUp startade en kampanj där de trycker upp dekaler med texten #REMEMBERTHEBUSTER och säljer denna och all vinst går till Pauls välgörenhetsorganisation. Den gär FB-gruppen har samlat in 10,000 dollar bara idag. Jag räknar inte med riktigt så stor vinst, men alla bidrag är bra bidrag. Når man tillräckligt många så kan det gå hur som helst.

Jag vet att många inte e jätteförtjusta i de filmerna och tycker att vissa scener är sjukt overkliga m.m. men jag tycker att vi kan bortse från detta idag och hedra en stor man och hans minne, för även om många inte gillar filmerna så e där minst lika många som älskar dom och har blivit inspirerade och kanske lite influerade av dom.

Han gjorde mycket när han levde, jag tycker att vi gott kan hjälpa honom att fortsätta även efter sin död.

Dekalerna kommer se ut ungefär såhär:

Bild

Längden kommer väl vara ca 30 cm. Pris vet jag inte än, ska ta tag i det imorgon, men det beror på vad det kostar att trycka dom. Dock så betyder det ju inte att man måste betala just det, där ska ju helst bli nån krona mer så att där e nåt att donera. Kommer att erbjudas i svart eller vitt

Frågor och beställningar kan man ta antingen här via pm, eller på mailen: brunositum@hotmail.se

tackar!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik: Re: Paul Walkers död
InläggPostat: sön 01 dec 2013, 23:37 
Donator 2013
Användarvisningsbild

Images: 0
Väldigt tråkigt detta, visste inte heller om välgörenheten innan idag. Har ju varit den snubben som man connectat mest till i nån bilfilm. :(

Alltid gillat filmerna, som sagt är vissa scener flummiga, men helheten har varit nice, mest i de första filmerna.

Här var nån länk där jag hittade stickers, 12 dollar inkl. frakt. Kanske var dessa du menade.
http://lacedlifestyle.bigcartel.com/product/rememberthebuster-stickers

Profil Skicka e-post Personal album  

InläggPostat: mån 02 dec 2013, 17:41 
Administrator
Användarvisningsbild

ja, det stämmer.. har snackat med dom o fått ok att använda "frasen"

de är nu tryckta, finns i vitt och svart.. priset e väl vad man vill ge, det går till välgörenhet så alla bidrag tas emot

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: mån 02 dec 2013, 23:53 
Avancerad Medlem

Det tråkigt som hände tyvär jag var på minnestunden grabbar och kom med i tidningen ni borde varit där det var fint

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: mån 02 dec 2013, 23:53 
Avancerad Medlem

Det tråkigt som hände tyvär jag var på minnestunden grabbar och kom med i tidningen ni borde varit där det var fint annordnat mvh

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]