Calibra Team Sweden, Forum

Aktuellt datum och tid: ons 20 sep 2017, 20:36

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 03 maj 2007, 17:56 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:32
Inlägg: 1392
Ort: Göteborg, Varberg vissa helger
Moonshine skrev:
Fanns det inte en länk hur man kunde svetsa om originalstaget uppe nyss oxå? Den skulle jag vilja få tag på igen...


Här e den guiden, lr ja e ju bara dessa bilderna. Som jag la upp nedan för säkerhets skull:

http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=32071

Bild Bild Bild
Bild Bild

_________________
| Galleri | Garaget | Projekttråd | Haynes Manual |


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 03 maj 2007, 22:11 
Offline
Super Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 dec 2004, 10:06
Inlägg: 4797
Ort: Lse
Moonshine skrev:
Fanns det inte en länk hur man kunde svetsa om originalstaget uppe nyss oxå? Den skulle jag vilja få tag på igen...


varsågod http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=32071

dock i min mening bättre köpa från gemma via ebay för runt tusingen så får du ju bra grejer =)

_________________
Calibra Turbo -93(I garaget)
Golf ls -76 (I diket)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 04 maj 2007, 14:29 
Offline
Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 10 feb 2007, 23:00
Inlägg: 109
Jag köpte min för 500spänn inklusive frakt från gemma på ebay

edit: stavas "gema"


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 04 maj 2007, 14:35 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:32
Inlägg: 1392
Ort: Göteborg, Varberg vissa helger
sökt på gemma, hittar bara lite lampor å krafs

_________________
| Galleri | Garaget | Projekttråd | Haynes Manual |


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07 maj 2007, 19:53 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 17 aug 2005, 13:17
Inlägg: 1488
Ort: Stockholm
jag blir tokig, håller på att göra det här jobbet också men sprinten i mitten som sitter ner i växellådsfästet sitter fast, totalt jävla fast. Har jag missat något?

Man ska väl bara lossa "clipen" på båda sidorna och kunna dra upp?

PS. Kan ju tillägga att jag inte kan dra hårdare än jag gjort i den clipen, då kommer den fanken gå sönder...

_________________
Mitt projekt
C20NE Gone wild


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07 maj 2007, 20:33 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:32
Inlägg: 1392
Ort: Göteborg, Varberg vissa helger
vizay skrev:
jag blir tokig, håller på att göra det här jobbet också men sprinten i mitten som sitter ner i växellådsfästet sitter fast, totalt jävla fast. Har jag missat något?

Man ska väl bara lossa "clipen" på båda sidorna och kunna dra upp?

PS. Kan ju tillägga att jag inte kan dra hårdare än jag gjort i den clipen, då kommer den fanken gå sönder...

Du kan inte komma åt med nån hammare å knacka runt om alternativt värma med svetsen?

Tänkte själv, om jag får tid över, svetsa ihop en egen under helgen. Såg ju så enormt enkelt ut på bilderna.

_________________
| Galleri | Garaget | Projekttråd | Haynes Manual |


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07 maj 2007, 21:40 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 17 aug 2005, 13:17
Inlägg: 1488
Ort: Stockholm
har knackat massvis, svets finns desvärre inte :/

Men jag kör en brutal 5-56 behandling och provar igen imorrn :)

_________________
Mitt projekt
C20NE Gone wild


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08 maj 2007, 10:48 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 17 aug 2005, 13:17
Inlägg: 1488
Ort: Stockholm
slutade med att clipen gick av men jag fick upp sprintjäveln till slut. Blir att ta hem en ny sprint :)

_________________
Mitt projekt
C20NE Gone wild


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08 maj 2007, 20:53 
Offline
Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 10 feb 2007, 23:00
Inlägg: 109
Jag hade också ett helvete med sprinten. Fick upp den till sist dock med lite våld. Synd att du pajade din, hoppas Opel hade en på lager till dig.

Glöm inte att fetta in kulleder mm ordentligt.

Medela gärna ditt resultat t.ex känslan i växlingarna osv.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08 maj 2007, 22:13 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 17 aug 2005, 13:17
Inlägg: 1488
Ort: Stockholm
arbetet är typ lite under gång nu, svenskabil hade en sprint liggandes i nyköping så jag ska hämtra den imorrn efter 08.00 :D 93 pix var inte överdrivet dyrt heller tycker jag :)

Vad använder ni för fett för att fetta in kullederna?
I haynes stod det bara att man ska smörja så jag tolkade det som att en inoljning skulle räcka men jag antar att jag tolkat det fel.

_________________
Mitt projekt
C20NE Gone wild


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08 maj 2007, 22:39 
Offline
Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 10 feb 2007, 23:00
Inlägg: 109
Är ingen expert, fick själv tipset från en som gjort det.... Stod det hur man gjorde i Haynes? Jag som försökte tolka dom jävla tyska instruktionerna som följde med snyft...

Jag använde vanligt fett, om man nu kan säga så.... Vet inte exakt, farsan hade en tub med sånt skit jag bara tog... =) Fungerar fin fint för mig.

Slänger in en fråga här.
När bilen är kall är det jätte svårt att få i 1:an. Vad beror det på? När den är varm sen går växlarna som på räls... Hade det hjälpt att byta transmission oljan? eller är det hela jävla växellådan som man behöver göra om för att det ska gå RIKTIGT smidigt att få i växlarna....?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 08 maj 2007, 22:58 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:32
Inlägg: 1392
Ort: Göteborg, Varberg vissa helger
Mina back gick illa innan jag bytte olja. nu funkar det fin fint

_________________
| Galleri | Garaget | Projekttråd | Haynes Manual |


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 10 maj 2007, 22:58 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 21 jun 2004, 19:00
Inlägg: 1649
vizay skrev:
arbetet är typ lite under gång nu, svenskabil hade en sprint liggandes i nyköping så jag ska hämtra den imorrn efter 08.00 :D 93 pix var inte överdrivet dyrt heller tycker jag :)

Vad använder ni för fett för att fetta in kullederna?
I haynes stod det bara att man ska smörja så jag tolkade det som att en inoljning skulle räcka men jag antar att jag tolkat det fel.


Du ska använda siliconfett vid all smörjning av plast. All annan smörja gör plasten spröd.

_________________
// CalTe

http://s27.photobucket.com/albums/c185/cal93te/


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 12 maj 2007, 16:41 
Offline
Super Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 dec 2004, 10:06
Inlägg: 4797
Ort: Lse
bytte på min idag käns lite konstigt nu när man växlar när man inte är van, käns som man bara lägger i halva växeln :P men roligare =)

_________________
Calibra Turbo -93(I garaget)
Golf ls -76 (I diket)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 13 maj 2007, 01:42 
Offline
Calibra Guru
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 09 jun 2005, 19:32
Inlägg: 1392
Ort: Göteborg, Varberg vissa helger
zemren skrev:
bytte på min idag käns lite konstigt nu när man växlar när man inte är van, käns som man bara lägger i halva växeln :P men roligare =)
Innebär det att du rekomenderar det lr att det i dumt att göra det? Kanske fixar det imorgon. Tar det lång tid?

_________________
| Galleri | Garaget | Projekttråd | Haynes Manual |


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2009